Visitors

Sunday, April 10, 2011

Cinta Istimewa:Berakhirnya kisah ini





Emak dah selamat dibedah..syukurlah.Tetapi achik amat buntu bila memikirkan akan along yang sejak semalam tidak muncul..padahal achik dah sms along emak akan menjalani pembedahan sebab dah ada buah pinggang.

Achik tahu,semenjak kematian kak zah 3 bulan lalu ,along terus berubah . Along dah tak macam dulu sepertimana yang achik kenali. Menyendiri,menangis tanpa henti setiap hari adalah teman setia along.Ratapan di atas kematian kak zah seolah-olah menjadi puisi syahdu buat along.Achik sedih sangat.Bukan saja along..malah emak dan achik juga amat menyayangi kak zah.Kak zah baik , cantik , hormat emak.Namun barah hati telah membawanya pergi menghadap Ilahi.Kebahagiaan achik sekeluarga bagaikan direntap begitu saja...
Lamunan achik dikejutkan oleh sapaan Dr Hisham,,pakar bedah yang bertanggungjawab ke atas mak. " Intan,ni ada surat untuk awak.Maaf sebab agak lewat saya berikan ini untuk awak"tuturnya seraya meninggalkan saya bersendirian.Achik membuka surat itu dan rasanya dia mengenali tulisan tangan yang menghiasi warkah itu..

" Achik..maafkan along.Along tak dapat menemani emak di hospital..along dah berada di sisi kak zah kau sekarang.Ini yang along impikan sejak pemergian dia.along sunyi sangat chik..terlalu sunyi.Kak zah adalah nyawa along..along cintakan dia sangat2.Maafkan along sebab tak bagitau yang dia memang menghidap barah hati sebelum kami berdua bersatu.Namun along tak kisah..kami dah berjanji sehidup semati ...ini yang kami dambakan..
Maafkan along sekali lagi..along sengaja berlumba motor dengan harapan along cepat bertemu dengan k zah.Along tahu apa yang along buat ni berdosa tapi apakan daya along..harap Allah perkenankan keampunan pada along.Jangan terkejut ..kerana di saat achik membaca warkah ini,along telah tiada lagi di dunia ini.Namun along akan sentiasa berada di sisi emak dan achik .Along terlalu sayang kamu berdua tapi along tak boleh hidup tanpa kak zah..insan yang paling along sayang..

Sekian

dari abang mu...along"

" Intan...sebenarnya insan berhati mulia yang sanggup mendermakan buah pinggang pada mak awk adalah abang awak sendiri.Dan kos pembedahan ini ditanggung oleh insuran kematian abang awak.Abang awak meninggal dunia semalam bila motornya dilanggar kereta yang datang dari arah depan.Maafkan saya ,Intan.Abang awak dah rancang semua ini lama dah...tapi saya tak boleh bagitau sebab janji saya dengan dia..maafkan saya Intan" Kata-kata Dr Hisham menghancurkan perasaan achik.Dia tak tahu apa yang perlu dia tuturkan..dia menjadi kelu.Apa yang dia perlu beritahu pada mak nanti? Namun di sudut hatinya..inilah yang terdetik

" Along..terima kasih.Achik terharu akan keluhuran hati along ..tapi kenapa along ambil langkah terburu buru macam ni?kami sayang along tau tak?.kami sayang along sangat2.."

Terdetik juga di hatinya agar impian along tercapai.Baginya ini adalah sebuah kisah percintaan yang amat suci dan kudus walaupun along dan kak zah hanya sempat hidup bersama 2 bulan .Ini adalah kisah Cinta Istimewa . Air mata terus mengalir lesu membasahi pipi achik


" semoga along berbahagia dengan kak zah di alam sana.."

No comments:

Post a Comment