Visitors

Saturday, February 12, 2011

Restoran ekslusif vs gerai tepi jalan



Menu : Char Koey Teow Special
Air : Jus epal gelas canggih
Tempat : Restoran yg agak cool ( utk remaja) dan agak ekslusif
yg ada wifi , design cantik, ada astro
Masa menunggu : 10-15 minit
Penilaian : 1/10 ( uweeekk!!)

Ulasan : Sorry guys , aku bukan nak menghina makanan tapi aku mcm nak bom je kedai tu.What the mangkuk hayun apa kejadahnya benda ni dipanggil Char Koey Teow special?Aku tak kisah if tak sedap,,cuma benda alah ni langsung takder rasa mcm CKT! Kalau rupa hodoh pun tapi rasa ok..aku boleh accept.Korang nak tahu kuah dia rasa apa? Rasa sos cili yang dah diluted 10000x!!.Apa kejadahnya CKT letak lettuce?
Aku harap tolonglah sangat2 tokey kedai ni revise menu2 dia..Ko nak tunggu my idol Gordon Ramsay datang ke baru nak masak betul2?
Tentang air?..aku order jus epal..korang tahu macamana rasanya?..cuba korang amek epal hijau,potong kepada 12 bahagian secara menegak.Kemudian amek 1 bahagian dan blend.Then masukkan kedalam gelas besar ( lebih kurang 500 ml) then tambah air kosong sampai melimpah ruah..cuba korang minum!!

Menu : Cotek beserta kari tulang dan sambal bilis
Air : Teh Beng ( kaw giler !!)
Tempat : Restoran tepi jalan.
Masa menunggu : 2 minit
Penilaian : 11/10 ( Terbaek wook!)

Ulasan : Hati aku yg panas telah diubati dengan hidangan ini.Benda ni aku rasa ada kat kelantan jer.Aku x nak komen banyak2 sebab kalau barang baik..orang akan tahu sendiri.Korang nak rasa ..korang datang ke negeri Kelantan ni

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. cotek ke colek?? kalu collek aku tau lerr. tp nmpak cam roti canai.. tgk gambar tuh tetiba teringat roti canai+kari gear box kat kbg kerian. pergghhh!! balik kb bebaruni everynite aku g kopitiam dpn husm tuh. mmg terbaek dr ladang la kapucino dio,mkn lak dgn colek ayam!! pastuh kalo lapar g q beli burger tepi jalan dpn skolah tok kenali, mmg kalah McD!
    *mode homesick*

    ReplyDelete
  3. k wan ,apsal balik kbg kerian x helo kak kawe..he..he.Benda ni org panggil cotek.Roti canai yang kat tengah ada telur yg not 100% masak mcm kat kedai mamak.Memang beger kat Kelantan ni terbaek dari ladang..kalah McD
    Saya x boleh mkn colek.Gerenti sakit perut lepas makan sebab kuah cicah dia sgtlah kaw!!.he..he

    ReplyDelete
  4. aku tau ini tempat...hahah..kak wan memang makanan ni kami panggil cotek. terbaik dari ladang walaupun ada tikur lalu lalang bawah meja. ini kalu tak silap aku sham depan skolah zainab 2 ni kan?

    ReplyDelete
  5. ha..ha.k wan kena blajar lg dgn cik hubby.ni kat simpang 4 nak pergi pasir putih.Byk tmpat ado jua cotek

    ReplyDelete
  6. dah tnya, dia pon tatau. hehehe takper, nnti balikni kitorg pulun makan. dah masukkan dlm list dah! :P

    ReplyDelete