Visitors

Monday, February 14, 2011

Makan nasi paku di Kota Bharu:Tekak tak luka ker?

Kali ni entri aku pasal makanan lagik..nak buat macamana kan..hidup untuk makan.Bagi korang yang agak skeptikal,nasi paku mungkin bererti nasi berlaukkan pucuk paku..betul tak?..Anda semua salah.Meh , aku bawa korang jale2 caghi pasa kak so restoran ni..



Ha..ni dia.Nasi sumatera Hj Ismail.Actually restoran ni milik tokey cina tapi makanan di sediakan oleh Hj Ismail ni lah ( or the pekerja2).Korang boleh tengok ada mcm struktur bola pingpong...he..he.Restoran ni terkenal dek Nasi paku special.Aku dah berpuluh kali makan nasi paku tapi alhamdulillah takder satu paku pun yang terlekat di leher..nok tahu bakpo?.Scroll down please!!



Jeng..jeng.Surprise uols!!!.paku tu bukan sebagai lauk..tapi sebagai pengganti gelang getah!!..he..he.Tapi apa2 pun agak unik gitew,uols.Korang nak tahu apa dalam bungkusan ni?..jangan terkejut adik kakak yer


Nah..ambek ko!! Lauk aku adalah ( ikut putaran jam yer adik2): Begedil , telur pedas , telur ikan , taugeh , timun dan yang paling terbaek dari ladang adalah otak lembu masak gulai..itu,tok leh miss tu.Kuah nya plak adalah segala bapak jenis kuah yang ado kat situ.Ada jugak member2 yang claim lepas makan kt sini,rasa mengantuk semacam.tapi setakat ini,alhamdulillah aku tetap segar bugar dan hisham yang dahulu


Aku nak ambil gambar lauk pauk dier tapi tak berani sgt..sebak gapo?Biasolah..ore niago ke.Mano tahu set2 ni tok suko sangak rahsio terbongkar.Lauk yang aku nampak hari tu adalah seperti berikut :
1. Daging krutuk
2. Sotong masak sambal
3.Udang goreng besar ( Rm 15 seekor!!)
5.Paru2 lembu goreng
6.Telur ikan gulai
7. Hati dan limpa lembu

dan mcm2 lagilah..x larat tangan aku nak naip ni.Tapi korang nampok dok,pekerja kedai ni tengah cucuk paku kat kertas tu?..tak dapat bayangkan kalau kena kat tengkuk Cik Ponti..he..he


Abe ni mulonyo tok sey nok gambor..tapi biasalah kan..aku guna ayat power terus dia setuju.Aku panggil dia abe come sebaknyo muko mace budok2.he..he.Dier ni one of the workers yg agak glamer kat sini sebab pernah masuk paper you.Kira aku tumpang glamer dier lah ni.


So agak2nya.korang mesti dah tahu kenapa berat badan aku naik mendadak sejak menjadi warga Kelantan ni ( ye ker?)

4 comments:

  1. nih kat mana pulak ni? boleh lawan hoover tak? tp food kat kelantan mmg sodap2 kan.. hehehhe :D

    ReplyDelete
  2. Lebih mcm hoover gak style dier..if nak hidang lauk asing2 dalam pinggan kecil or campur sekali dengan nasik.Uniform pekerja pun lbh kurang sama.he..he.Ni kat jalan gajah mati

    ReplyDelete
  3. sedakk nie bulehh kito try test nengok....kat mana lokasi nasik paku nie.....nok kelik klate mgg nie bleh singgah lalu...huhuhu

    ReplyDelete