Visitors

Tuesday, October 19, 2010

Pau; Kuih atau perbuatan?

Anak ada duit?..pakcik lapar ni
Dapat kuih pau pun jadilah...

Pau..lapar plak bila ingat kuih pau..tapi bila diri yang naif ini, dipau..terus hilang selera makan..gambar2 nie aku amek waktu nak pergi bandar...kesian kat pakcik ni .Menjalankan aktiviti mengepau tengah panas..
2 hari lalu aku kena pau depan rumah oleh 2 orang makcik yang champion..mana ada orang berani pau depan rumah,makcik2 ni jer,,he..he
Waktu aku belajar kat KL dulu,,selalu juga kena pau,siap tahap nak buang aku kat sungai kalau tak bagi..Kurang asam betul!! taulah aku waktu tu slim dan ramping!!! kudrat tak kuat!!!
Kesimpulanya,kalau ada orang nak pau anda..jangan bagi duit,takut duit itu di gunakan di jalan tidak diredhai.Sebaliknya,bagilah kuih pau..lagi kenyang!!

5 comments:

  1. Dr, 'kokoro'? Dr kecek Jepang juga ka? anyway, baru 3 hari lepas pakcik ni minta saya duit juga, tapi saya rasa dia ada psychiatric disorder la...

    ReplyDelete
  2. kokoro tu main bubuh jer..dkt rumah saya ada 2 org pakcik tukang pau.Rasanya diorg pun ada such disorder,,bila pk2 balik.kesian kat diorg..xder sapa peduli..dekat area kfc pun ada juga..dier slalu lepak kat drive thru,tunggu kat kaunter..selalunya waktu malam.kalau ada driver pompuan..dia akan usha semacam..sy pun meremang bulu roma

    ReplyDelete
  3. Dulu aku pernah jumpak makcik camni. Kat umah aku sewa dulu plak sorang pakcik yg suka minta duit kat org. Dia ada rumah & ada anak yg dok jaga dia.... tp perangai dia camtu dari dulu lagi... hmmm..

    Sorg kwn aku dpt patient, makcik yg macam ni. Aku pernah kena pau dgn dia. Haha... Kwn aku tu plak disuruhnya bayar sewa rumah dia. Haha... Masa tunggu giliran masuk surgeri.... habis semua patient yg tgh tunggu giliran tu di paunya....

    ReplyDelete
  4. salam dr,saya nak pau dr pizza hut bleh?hehehe..dh sht ni dh blh mkn..hehe

    ReplyDelete
  5. Asmar: waa..itu borm to be pePau.Mmg tahap hardcore tu..lain kali hang bagi kuih pau,myb baru berhenti kot..ha..ha

    Akmal:wslm.eh..ini sudah terbalik,sepatutnya awak yg belanja saya..kan awk patient.he..he

    ReplyDelete